Hvordan kommunisere digitalt?

Det kan være vanskelig å vite hvordan man skal kommunisere med andre mennesker digitalt, men i denne artikkelen skal vi lære deg hvordan. Dette blir mer i en business-setting!

Vær høflig

Mange mener at det er viktigere enn noen sinne å være høflig, spesielt når det kommer til skriftlig kommunikasjon. Det er bedre å overdrive enn å underdrive synes mange. Dette fordi all skriftlig kommunikasjon på digitale måter vil kunne lagres og spores tilbake til deg.

Sett deg gjerne inn i hvordan din bedrift vil at deres digitale profil skal være. Dette gjør at du kanskje kan få en mal å forholde deg til. Dette vil føre til at du lettere kan kommunisere med businesspartnere og dine kolleger på en enklere måte.

Technology in the hands of businessmen

Ta deg tid

Det å ta seg tid til god kommunikasjon er viktig. Sett deg inn i hva du blir spurt om og ikke minst bruk tiden du trenger. Det kan ofte være et press på å svare så fort som mulig, men ikke la deg presse. Ta den tiden du trenger for å få det rett.

Vær presis

Det finnes en rekke måter å kommunisere digitalt på for tiden, som for eksempel digitale møterom. Her anbefaler vi deg å være presis og ikke distrahere andre. Vi vil at de skal oppfatte deg som profesjonell og klar! Ikke spis eller gjør andre ting mens du deltar i digitale møter, for ofte så glemmer vi at det er andre som ser på oss!

Vær tydelig

Det finnes mange bedrifter som arrangerer konkurranser for tiden, der reglene og vilkårene ikke nødvendigvis er så utrolig tydelige. Vi vil at du skal være tydelig og vite hva det er du skriver, fordi det å være tydelig gjør at du slipper mange spørsmål fra potensielle deltagere.

Det å kommunisere digitalt er ikke så utrolig annerledes enn å kommunisere face to face. Det du må huske på i bedriftsammenheng er at du representerer bedriften og ikke bare deg selv. Dette er en måte å skjerpe sin egen kommunikasjon på som vi tror kan hjelpe deg et godt steg videre på veien.