Ting har blitt snudd på hodet når det gjelder marketing online i det siste.
Facebook har vært omringet av kontrovers med salg av private data og Mark Zuckerberg stod framfor kongressen i USA.
Twitter har satt en strek for hatprat som de ikke vil tillate på sin plattform.
Instagram har fått over 1 milliard brukere.
Skype taper stadig til nye konkurrenter som discord.
EU har sin artikkel 13 om copyright.
Konsekvensene av brexit er fortsatt ukjente, men mye tyder på baluba også på nett med et pund som faller og ingen lover som er satt på plass.
I en slik usikker verden så kan det virke som ingenting er verdt å satse på. Her er noen tips som fortsatt er verdt å ha i bakhodet.
3 ting å huske på
[b]1. Nøkkelord. [/b]
Nøkkelord er fortsatt en viktig del av å vinkle produkter og tjenester mot et spesifikt publikum. Med så mye flyt av informasjon så trenger de aller fleste en måte å filtrere sin plattform på, enten om det er facebook med 100 venner som skriver om dagen sin eller twitter med sider på sider med hashtags. For å komme noen vei så søker folk, og dermed er nøkkelord ikke bare noe kjekt, men noe nødvendig.
[b]2. Lojale brukere[/b]
Skap en base som er lojal til ditt produkt. Fremhev kunders egne innlegg om ditt produkt. Hold konkurranser, engasjer dem. Det er slike ting som skaper interesse, ikke for å nevne at det brukerne lager kan også bli brukt for å fremheve dine produkter eller tjenester!
[b]3. Demografi[/b]
Igjen noe som alltid har vært viktig og som antakelig alltid kommer til å være viktig er hvilke brukere du sikter deg inn på. I dag finnes det mange forskjellige verktøy som forteller deg om hva din gruppe søker på, hva de liker, hvor mye de er på nettet osv. Å vite er halve kampen.