6 Feil et oppstartsfirma bør unngå

Den digitale verden er uunngåelig. Vi må enten tilpasse oss, eller se verden fortsette uten oss. Allerede nå kan det virke som at firmaer har knekket nøtta når det gjelder marketing online. Likevel er det mange feller som det er lett å falle i. Her er noen klassiske feil mange gjør som lett kan unngås:

6 Feil som er lette å unngå

  • [b]1.[/b]

Du må ha en plan. Uten en plan faller ting lett sammen eller dør ut etter en stund. En klar strategi fra dag en vil hjelpe deg jobbe mot konkrete mål og forhindrer at du roter deg bort eller mister veien.

  • [b]2.[/b]

Betal din sosiaLe medier-ansvarlige. Ikke end opp med dårlig presse som dette.

  • [b]3.[/b]

Du må vite hvem målgruppa di er. Hva de vil ha, hva de trenger, hvor de er, osv.

  • [b]4.[/b]

Økonomisk sikkerhet. Ikke gå over bredder ved å betale for reklamer, personell og satse mer enn du kan. Alltid tenk over det du bruker, om du finner gode muligheter er det alltids mulig å låne penger med gunstige renter så lenge det ikke går over stokk og stein.

  • [b]5.[/b]

Negativ feedback. Du vil få negativ feedback, vær forberedt, men ikke tenk altfor mye over det. Du behøver ikke komme med tørre unnskyldninger eller hjertelige beklagelser til hver eneste negativ kommentar. Svar på det som virker seriøst, det som kommer gjennom kundeservice eller det som kommer igjen og igjen. Negativ feedback er en naturlig del av å ha en tilstedeværelse på nett.

  • [b]6.[/b]

Vær menneskelig. Vær litt ærlig og åpen uten å dele altfor mye. I disse tider er det viktig for kunder å kunne relatere til og å kjenne seg igjen i firmaer som de kjøper produkter fra. Dette skaper en lojal kundebase som føler at de har kontakt med virkelige mennesker og ikke bare maskiner.