Nettbutikken’s vinnende strategier

I det siste har vi hatt mye styr med kontrovers i USA og Storbritannia, en omveltning Frankrike og flere og flere hackerangrep som trolig ikke kommer til å ta slutt med det første. I en slik verden er det ikke alltid lett å vite hvordan man skal relatere seg til stedet hvor informasjon flyter raskest: internet. Likevel som del av den digitale revolusjon har butikker funnet mer og mer suksess på nett. Her er noen enkle tips om trender som har vist seg å fungere i en usikker verden i 2018.

Hva gjør en nettbutikk bra?

  • En trend som har vist stor framgang er å la kundene lage en egen “story” med hvilke produkter de kjøper som en slags spesialisert katalog.
  • Hold forsiden oppdatert med nye salg og nyeste produkter. Kunder som ofte er på siden liker å se nye ting.
  • Inkluder kunder som tar bilder av seg selv med produktene deres. Hold små konkurranser på snapchat eller instagram. La kundene bli en del av siden.
  • Simple og effektive design som forteller kundene med en gang hva nettbutikken handler om.
  • Kuponger, småspill o.l. som gir små bonuser til kundene er noe som hekter fort. Tenk å kunne kombinere avhengighetskapende mobilspill med lavere pris på din favorittnettbutikk? Hvem ville ikke elsket det!
  • Miljøet. Folk bryr seg mer og mer om å bevare planeten, spesielt unge. Ha produkter som er bærekraftig laget, med lavt forbruk, gjenvinnbart, osv.
  • Kanskje det aller viktigste: Ha en tilstedeværelse på sosiale medier. Det viser seg igjen og igjen at suksess på sosiale medier hjelper et firma. Skap nærhet med kunder, få det til å virke som om din nettbutikk er menneskelig og ekte. Men du må holde hodet kaldt. Pass på å hyre en person som ansvarlig for sosiale medier som er i din målgruppe. Verre enn ingen sosiale medier er å bruke dem feil.